Ads

Saturday 28 January 2012


RESULT: PKNS FC VS SABAH ( 2 -2)




KELANA JAYA: Sabah Berjaya membawa pulang satu mata dari Stadium MBPJ hasil keputusan 2-2. Separuh masa pertama menyaksikan Sabah ketinggalan satu gol jaringan pemain import PKNS   Michael Joseph Nicoise  hasil sepakan percuma 30 meter di luar kotak penalti pada minit ke 43.Awang import PKNS FC   Michael Joseph Nicoise  beberapa kali bejaya meloloskan diri dari kawalan pertahan Sabah dengan larian yang deras namun penyudah yang kurang sempurna menyelamatkan Sabah daripada dibolosi oleh awang import itu.

Di separuh masa kedua PKNS berjaya menggandakan jaringan sekali lagi melalui pemain import sensasi mereka yang berasal daripada France itu. Micheal berjaya memperdaya beberapa pertahan Sabah sebelum melepaskan rembatan kencang melepasi jangkauan penjaga gol Sabah. Tidak mahu menggalah setelah ketinggalan 2 gol kosong Sabah memperhebatkan serangan. Hasilnya Sabah berjaya merapatkan kedudukan hasil tandukan Michael Baird  setelah menerima umpanan cantik dari sudut kiri gol PKNS.

Gol penyamaan Sabah hadir pada minit ke-81 setelah pemain PKNS tertolak bola ke gawang sendiri hasil tandukan Shahruddin Yaakub yang terkena palang. Sabah yang bermain di hadapan lebih kurang 500 penyokong setia Sabah yang hadir membanjiri Stadium MBPJ cuba mencari gol ketiga namun hanya mampu berpuas hati dengan keputusan terikat seri 2-2.


======================================================
apa yang paling best saya datang sendiri tengok SABAH main.. heheheh aramaiti!!
macam main di Likas pulak.. penyokong Sabah lagi ramai dari PKNS.. hehe

SABAH TATAP ! Aramaitiiiii ~ Jangan lupa tekan "LIKE" !

No comments:

Post a Comment

Original By Badak SABAH