Ads

Sunday 22 January 2012

RESULT: SABAH vs LIONSXII

SABAH vs LIONS XII


KOTA KINABALU: Kekalahan 0-1 kepada pasukan Lions XII amat mengecawakan bagi segelintir peminat bola sepak tanahair terutamanya dari Sabah yang mengharapkan skuad kendalian Justin Ganai memperolehi 3 mata penuh dalam saingan Liga Super semalam. Kekecewaan itu dipalit dengan layangan kad merah kepada kedua-dua pemain Sabah dan Lions XII yang menyaksikan tindakan tidak professional dari mereka.

Sepuluh minit pertama menyaksikan kedua-dua pasukan cuba mencari rentak namun Sabah terlebih dahulu dikejutkan dengan Gol sendiri hasil tandukan Harris hasil daripada sepakan percuma dari sudut sebelah kiri tiang gol. Sabah yang menguasai hampir 70% permainan gagal menjaringkan sebarang gol biarpun melancarkan serangan bertali arus ke gawang Lions XII.

Babak kedua bersambung dengan Lions XII lebih menumpukan untuk bertahan. Hampir kesemua pemain LionsXII berada di kawasan sendiri untuk bertahan serta mempertahankan defisit 1 gol yang terhasil di separuh masa pertama. Sabah cuba bangkit dengan corak permainan yang lebih agresif namun statergi lionsxii untuk bertahan berhasil. Peminat yang hadir ke stadium sangat tidak berpuasa hati dengan corak bertahan yang di pamerkan namun apa yang lebih penting SKUAD dari Singapura itu berjaya membawa bekalan 3 mata penuh ke Singapura.

========================================================================== Result Penuh
SABAH TATAP ! Aramaitiiiii ~ Jangan lupa tekan "LIKE" !

1 comment:

  1. Sedih jugak tengok Sabah main.. sayang ndak menang...

    Pemain2 banyak yang lembap.. Foul pun yang xpatut2.. entahlah.. kecewa jugaklah.. tapi yang penting SABAH TATAP...

    ReplyDelete

Original By Badak SABAH